Smaken av bærekraft
Reiselivet har fått smaken på bærekraft. I 2014 vil de ha sikret seg beviset på at de er bærekraftige.
Ida Dyreng i Spitsbergen Travel er på let etter flere tiltak for å oppfylle kravene om
bærekraft i reiselivet. Her sammen med Marianne Aasen i Longyearbyen lokalstyre.
Eirik Palm
Raddison har svanemerket, Funken skal miljøsertifiseres, vi bruker snøskutere med firetaktere og har flere enøk-tiltak, Så er det hva vi kan gjøre videre.
Ida Dyreng, markedssjef i Spitsbergen Travel er på let etter flere ting som selskapet kan gjøre for å bedre miljøprofilen. Sammen med det meste av reiselivsbedrifter, organisasjoner og andre som har med reiseliv å gjøre, har hun startet jobben med å bli godkjent som bærekraftig reiselivsmål.
– Etterspørres
Tirsdag samlet deltakerne seg i møtesalen på Funken for å finne svar på hva reiselivet må gjøre for å få merkevaren fra Innovasjon Norge; merket bærekraftig reiselivsmål. Erkjennelsen er at reiselivsmarkedet begynner å bli mer bevisst på bærekraft, at det tas hensyn til natur, miljø og lokal verdiskapning. Svabard har alles øyne rettet mot seg, mener reiselivssjef Ronny Brunvoll.
1 måned digitalt abonnement
Digital måned
10,- den første måneden, deretter 203,- per måned
for 1 måned
Bestill her
1 år papir og digitalt abonnement
Komplett HELÅR.
2138,-
for 12 måneder
Bestill her
6 måneder papir og digitalt abonnement
Komplett halvår.
1215,-
for 6 måneder
Bestill her
1 år digitalt abonnement
Digitalt helår
1600,-
for 12 måneder.
Bestill her
6 måneder digitalt abonnement
Digitalt halvår
950,-
for 6 måneder
Bestill her
1 år komplett sør for Bodø
2578,-
Full digital tilgang, eAvis og papirutgaven én gang i uken.
Portotillegg pr. avis fra Bodø og sørover pålydende kr 10,-
Bestill her
6 måneder komplett sør for Bodø
1435,-
Full digital tilgang, eAvis og papirutgaven én gang i uken.
Portotillegg pr. avis fra Bodø og sørover pålydende kr 10,-
Bestill her