Satser på at dagen i dag blir bedre

Mandagen ble køene enormt lange i Svalbardbutikken. – Idag satser vi på at det går mye bedre, sier butikksjefen.

KØ: Køen strakk seg forbi den bakerste delen av frukt- og grøntavdelingen mandag ettermiddag. Bildet er tatt i 16.30-tiden. Bak kassaapparatene jobbet de butikkansatte på spreng.
KØ: Køen strakk seg forbi den bakerste delen av frukt- og grøntavdelingen mandag ettermiddag. Bildet er tatt i 16.30-tiden. Bak kassaapparatene jobbet de butikkansatte på spreng.
Publisert

Mandag var hele betalingssystemet til Coop Norge nede for telling. Det betydde at alle betalinger i kassene måtte gå via reserveløsning med signatur fra kundene. Da ble køene fort lange i butikkene, også i Longyearbyen.

Går du i butikken i dag, skal alt visstnok være mye enklere, skal vi tro butikksjef Ronny Strømnes.

– I dag blir det ikke reserveløsning. Både Coop Pay og kredittkort virker, sier han til Svalbardposten.

Systemet bak betalingsløsningen fungerer fortsatt ikke, men betalingsdelen er mye bedre i dag, tirsdag.
Bestillinger og bestillingsrutiner virker fortsatt ikke for de ansatte i butikken.

– Dette må skrives for hånd og skannes. Deretter gjøres varene klare i Tromsø. Heldigvis fikk vi båt derfra i går, så vi skal være godt forsynt en stund, sier Strømnes.

Coops «kriseteam» på fastlandet jobber fortsatt på spreng med å få alle systemer 100 prosent i stand.

De som sitter i kassa på Svalbardbutikken fikk en ekstra stressende dag på mandag.

– Noen syns det er moro, mens andre syntes det var slitsomt. Selv gikk jeg i køen og forklarte folk hva som var problemet. Da ble de i køen litt mer fornøyd. Vi satser på at det går mye bedre i dag. Vi starter i hvert fall dagen med blanke ark, sa Strømnes til Svalbardposten idet butikken åpnet tirsdag formiddag.

Powered by Labrador CMS