Flere skoler besøkte Longyearbyen:

Testet ut spillbasert læring

Hvordan kan spill brukes til læring i skolen? Det har elever fra Longyearbyen skole, sammen med elever fra Wales, Danmark og Portugal, sett nærmere på.

Fra venstre: Laya Wright, Rachel Robinson, Esme Jones og Amelia Evans var blant elevene som tok turen til Longyearbyen for å teste ut hvordan spill kan være med på å lære noen fag bedre.
Fra venstre: Marit Angen, Emilie Hansen, Belma Fatic og Anna Marie Sandal Strømseng satt her med et spill hvor du kaster en terning, og ut i fra tallet på terningen trekker du lapper. Deretter får du 30 sekunder på deg til å regne ut alle lappene. Klarer du alle, kan du flytte brikken etter tallet på terningen.
Helle Helmersen, Sofie Maudal, Ada Myren, Erika Winther Dahl og Frøya Myhren var her i gang med et spill hvor det var om og gjøre å få koppen til å lande med åpningen ned, flest ganger, på 10 minutter. For hver gang de klarte det, måtte de sette strek på papiret. Til slutt skulle alle strekene telles opp.
Fra venstre: Mikkel Bjørnar Krapp Jensen, Franki Gledhill, Layla Thaper, Eva Williams og Oscan Van Heerden satt og spilte vikingversjonen av monopol.
Publisert Sist oppdatert

Prøv Svalbardposten for 10 kr første måned!

Betal enkelt med Vipps

Abonnementet fornyes automatisk til 220 kr per måned.

Powered by Labrador CMS